klasy IIIG OET
ODDZIAŁY EDUKACYJNO - TERAPEUTYCZNE III KLASY GIMNAZJUM | ||||
Oddział edukacyjno -terapeutyczny na trzecim etapie kształcenia w roku szkolnym 2018/2019 został podzielony na dwie oddzielne klasy: klasę III Gimnazjum B, której wychowawcą jest pan Piotr Gozdecki i klasę III Gimnazjum C - pod wychowawstwem pani Marty Kawy. Do powyższych oddziałów uczęszczają uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz z niepełnosprawnościami sprzężonymi. Obecnie do klasy III G B uczęszcza 4 uczniów, natomiast do III G C - 5 uczniów. Podział uczniów na dwie klasy sprzyja ich wszechstronnemu rozwojowi na miarę indywidualnych możliwości i zainteresowań. |
||||
|
|
|||
Program nauczania i wychowania realizowany w oddziale jest zgodny z „Podstawą programową kształcenia ogólnego dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym w szkołach podstawowych i gimnazjach". Wychowankowie realizują Indywidualne programy edukacyjno - terapeutyczne opracowane przez nauczycieli i specjalistów na podstawie wszechstronnej diagnozy funkcjonalnej. Programy dostosowane są do indywidualnych możliwości psychofizycznych każdego ucznia. Podczas codziennych zajęć realizowane są treści programowe w poszczególnych obszarach:
|
||||
|
|
|
||
Na zajęciach wykorzystywane są różne formy i metody pracy umożliwiające podopiecznym wielozmysłowe poznawanie świata. Poszerzana jest wiedza na temat najbliższego otoczenia społecznego i przyrodniczego. Systematycznie kształcone są i doskonalone umiejętności niezbędne w życiu codziennym. Wychowankowie uczą się przygotowywania prostych posiłków, wykonywania czynności porządkowych, doskonalą umiejętności związane z samoobsługą oraz umiejętności i nawyki związane z higieną osobistą. Nadrzędnym celem wszystkich oddziaływań pedagogicznych jest rozwijanie autonomii wychowanka niepełnosprawnego, jego personalizacja oraz socjalizacja, a w szczególności wyposażenie go, w ramach posiadanych przez niego realnych możliwości, w takie umiejętności i wiadomości, które przygotują ucznia do życia, aby w przyszłości mógł pełnić role zgodnie z swoimi potrzebami, możliwościami, zainteresowaniami i oczekiwaniami otoczenia społecznego. (opr. M. K., P. G.) |